Stressitön opas raskaaksi tulemiseen.

Muutamia hyödyllisiä ohjeita

Terveellinen ruokavalio

Vähärasvainen, ravinteikas ruoka on aina hyväksi keholle, ja on erityisen tärkeää lisääntymiskykymme ylläpitämisessä. Suurin osa siitä mitä kehomme tarvitsevat löytyy tasapainoisesta ruokavaliosta, kuten vitämiinit ja mineraalit tuoreissa hedelmissä, salaateissa ja vihanneksissa tai kalsiumi jugurtissa, riisissä ja appelsiinimehussa. Rauta on myös olennainen veressämme olevan hapen kannalta (punainen liha, pavut, täysjyväleipä), kuten myös jodi kilpirauhasen toiminnalle (kala ja kiivit).

Terveellinen ruokavalio auttaa myös lisäämään sperman laatua. Partnerisi voi pitää siitä huolen syömällä paljon C, E ja B12 vitamiineja. Tähän ei todennäköisesti edes tarvita mitään suuria elämäntapamuutoksia, koska kaikki kolme vitamiinia löytyy monista ruoista.

Alkoholin ja nikotiini-tuotteiden käytön vähentäminen tai lopettaminen on suositeltavaa, ja puhu lääkärillesi suunnitelmistasi hankkia lapsi ennen lääkkeiden käyttöä. Kofeiinilla on myös todettu olevan negatiivinen vaikutus hedelmällisyyteen. Aamukahveista ei kuitenkaan tarvitse luopua - kaksi kuppia kahvia tai mustaa teetä päivässä ei tee pahaa.


Did you know ...

... that a healthy diet increases the fertility?

Learn more...more...

The temperature method ...

... facilitate family planning in a natural way.

More info...more...

NUK Expert Videos

How can I make it easier for my child to switch from a bottle to a cup?

To the Q&A Session...more...